נרשמים עכשיו למאגר הלקטורים של מועצת הקולנוע

נרשמים עכשיו למאגר הלקטורה של מועצת הקולנוע


מהו מאגר הלקטורים ומה זה קשור אליי?

לאחרונה חתמה מועצת הקולנוע (הגוף האחראי להסדיר נהלים לגבי חלוקת תקציב הקולנוע בישראל) על קריטריונים חדשים לחלוקת כספי ציבור בתחום הקולנוע. אחד השינויים המשמעותיים ביותר בקריטריונים החדשים מגדיר כי קרן ציבורית תוכל מעתה להעסיק לקטורים רק מתוך מאגר לקטורים, שמנוהל ע"י המועצה. כל אדם בעל רקע מקצועי מתאים יכול להירשם למאגר.

מה זה אומר על מי שיכהנו בעתיד כלקטורים לפרויקטים שאני מגיש?

לא המון. הקריטריונים החדשים עדיין משאירים לקרן חופש מלא בבחירת הלקטורים, ובלבד שהם רשומים במאגר. אבל זה כן אומר שאם פעם תרצו לכהן כלקטורים, או שיפנו אליכם לשמש כלקטורים, ועד אז לא תירשמו במאגר – לא תוכלו לקבל את העבודה.

אבל מה לי וללקטורה?

אם מעולם לא כיהנתם או התבקשתם לכהן כלקטורים, זה לא אומר שזה לא יקרה. בניגוד למה שאתם אולי חושבים, הקרנות מעסיקות מגוון לקטורים כל הזמן, בהתאם למסלוליהן המשתנים ולתחומי התמחות שונים. ככל שהקריירה שלכם מתפתחת, כך גדל הסיכוי שביום מן הימים תתבקשו לכהן כלקטורים. אולי כן ואולי לא, אבל למה לסגור לעצמכם את הדלת הזו? לקטורה היא עבודה יצירתית ומרתקת, בתשלום.

אין לי כוח. אני לא רוצה להיות לקטור/ית, שונא/ת מאגרים, וזה לא חשוב לי.

חברות וחברים, יש פה גם אינטרס איגודי, כלומר אינטרס של קהילת ותעשיית האנימציה בישראל. במאבק הארוך והעיקש שלנו הצלחנו לייצר מסגרות הגשה לאנימציה לאורך השנים ואנו ממשיכים לעבוד מול קרנות הקולנוע במטרה להגדיל את היצע ההזדמנויות ליוצרי אנימציה בישראל.
הכישרון האדיר שכולכם מחזיקים בו אומר שלא ייתכן מצב שבו קרן רוצה לבצע לקטורה לפרויקטים באנימציה ואין לה למי לפנות. אתם אנשי המקצוע שיודעים בדיוק מה שווה הצעה לפרויקט אנימציה (ואם לא אתם, אז בטח לא לקטורים ללא ניסיון באנימציה!). בואו לא ניתפס עם המכנסיים למטה, אלא נדאג לייצוג הולם של יוצרי ויוצרות אנימציה במאגר הלקטורים.
זוהי התעשייה שלכם – קחו בה חלק!

אבל רגע! אני מגיש/ה לקרנות כל הזמן! זו לא בעיה?

לא. החברות במאגר אינה מהווה ניגוד עניינים לצורך הגשת הצעות לקרנות. בבואה להעסיק אתכם תידרש הקרן לוודא שאתם לא מצויים בניגוד עניינים מולה, אך זה יקרה רק ביום שבו תקבלו את שיחת הטלפון ההיא. ואם יפנו אליכם ויימצא ניגוד עניינים כזה, אז לא תכהנו כלקטורים במועד הרלוונטי, ולא קרה כלום 🙂
העיקר – השאירו לעצמכם דלת פתוחה.

לחצו כאן להרשמה למאגר הלקטורים >>

נרשמתם? מצויין!
שתפו את הקישור בין חבריכם על מנת שנוכל לייצג נאמנה את תעשיית האנימציה הישראלית בצמתי קבלת ההחלטות של הקולנוע הישראלי.

    אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם







    שעות הפעילות: ימים א-ה, 8:00-15:00

    כתובתנו: מבוא גרופית 4 תל אביב, אצל גרינגרד פורשטט עורכות דין

    info@animationguild.org.il
    רכזת האיגוד ראשית שיר-אל