הישג לאיגוד! שינוי בתנאי הסף להגשות אנימציה בהגשה לקרן הקולנוע הישראלי

איגוד מקצועות האנימציה שמח לבשר כי בעקבות פנייתנו שינתה קרן הקולנוע הישראלי את תנאי הסף שהיא מעמידה בפני מפיקים, והוסיפה החרגה למפיקי אנימציה. בפנייתנו לקרן, כמו בפנייתנו לקרנות אחרות וגופים נוספים, הסברנו כי בשל מיעוט הפקות האנימציה הקולנועיות בישראל, העמידה בתנאי הסף שמציבה הקרן בפני מפיקים (נסיון בהפקת 70 דקות קולנוע / 180 דקות טלוויזיה) אינה אפשרית עבור מרבית מפיקי האנימציה בארץ.

אנו שמחים לבשר כי הקרן קיבלה את הערותינו ועדכנה את תנאי הסף שלה למפיקים (במסלול המרכזי ובמסלול סרטי ביכורים) כך שיכללו את ההחרגה הבאה: "בהגשת בקשות להשקעה בסרטי אנימציה או משולבי אנימציה על המפיק/ה להיות מפיק/ה פעיל/ה עם ניסיון מקצועי מוכח בהפקה של סרט עלילתי משולב אנימציה באורך של 40 דקות או 4 סרטי אנימציה קצרים באורך של 5 דקות לפחות, אשר הופקו והוקרנו ו/או שודרו ואשר בבעלותו/ה חברת הפקה רשומה עם ניסיון בהפקת סרטים ואשר מקיימת רצף פעילות".

בנוסף, ביקשנו מהקרן להוריד את דרישת הסף לאורך הסרטים עבור סרטי אנימציה, וגם בקשה זו התקבלה: בשונה מכללי ההגשה הקבועים של הקרן, לפיהם על הסרט המוצע להיות באורך 70 דק' לפחות, הצעות לסרטי אנימציה יכולות להיות לסרטים באורך של 60 דק' לפחות.

אנו מודים לקרן על הדיאלוג הפורה, על הבנת העניין ועל הנכונות לפתוח את דלתה באופן מלא בפני יוצרי ויוצרות האנימציה בישראל. אנו מעודדים סטודיואים ומפיקים עצמאיים העומדים בתנאי הסף החדשים להגיש את הצעותיהם במסלול הרלוונטי באתר הקרן (לינק)>>

בהצלחה למגישים!

    אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם







    שעות הפעילות: ימים א-ה, 8:00-15:00

    כתובתנו: מבוא גרופית 4 תל אביב, אצל גרינגרד פורשטט עורכות דין

    info@animationguild.org.il
    רכזת האיגוד ראשית שיר-אל